Curhat: I am not Fussy…

“As a child my Mum said I was very easy to feed.”
“What changed?” one of my peers sarcastically asked, trying to make a joke.

Nothing has changed. The difference is I value for what I pay for, with the money I earn with hard work, more.

I don’t consider myself as fussy. When I go to my friend’s house, my parents’ house, or wherever where I get people cooking me my meals as a favour (this includes my own husband), as their way of hospitality, as a nice thing to do, I eat what I get given on the plate. I feel thankful, I don’t kick up a fuss.

But when I pay $7 for a two minute cup noodles in the airplane and the person who makes it goes way over the water pour line and makes my food bland, I don’t like it.

When I buy a $17 plate of schnitzel for lunch and it comes smothering in sauce (despite nothing in the menu indicates so), I cringe. I would have asked for sauce on the side. What’s the best part of eating schnitzel? The crispy crumb. And nope I did not get that.

When I ask for no peanuts on my pad thai yet I get peanuts on it. With $15 a pop. Don’t I have the right to be ‘fussy’ and not liking my meal?

I can be ‘fussy’ as most of the time I cook my own meals, thank you very much. The times when I don’t pay for the meals I don’t kick up a fuss about what I like or dislike. And when I pay for those meals and get disappointed, or simply get served bad meals, or go to an Asian eatery to find an absolute bastarised version of a dish that I grew up with (sorry Indonesians and Koreans, gado-gado salad with kimchi does exist) do I then lose my right to not like it in order to conform, and be a kinder member of society rather than be labelled as ‘fussy’?

I have a right to not like tomatoes in my burger. I don’t ask you to take them off my burgers when I myself forget to ask it off.

I have a right to not like ice cream on my waffles. I paid for my waffles AND always ask nicely to have it on the side.

I have a right to not want to eat chicken thighs on my meal. Because a) I almost always cook my own chicken meals and b) when we eat out I always, always ask the cut of meat they use and/or ask for breast only.

The list goes on.

Leave me alone. I don’t ask people to pay for my food — let alone cook it for free.

Advertisements
22 comments
  1. Wulan said:

    hah? Gado-gado sama kimchi, apa rasanya itu, Mar? 😦

    • Kagak beli Lan… pas liatnya aja udah sebel bener hahahahaha…

      • Wulan said:

        Aku yang baca aja ikutan kesel, Mar. Dalam hati *ga gitu juga kaleeekkk*. hahahaha

  2. I hear you. Suka sebel sama makanan overpriced, kapan hari beli makanan India di food truck gitu masa papadum dijual sebiji 5kr? Yang bener aja (5kr = 10 ribu rupiah).

    Aku juga sebel sama yang namanya mentimun haha jadi klo ada makanan yang mengandung mentimun pasti aku bilang nggak pake atau aku buang. Juga aku nggak makan ayam/ bebek dst. Tapi soal fussy aku jg ga terima dibilang fussy, itu preference, klo fussy itu kan yang biasanya ga rasional, klo diundang makan selain hostnya aku sudah kasi tau klo aku ga makan poultry, ya udah selebihnya ya makan aja… nasi, ayo, pasta, ayo….apapun masuk lah.

    • Iya banget… aku gak demen misalnya tomat di burger (krn jd benyek). Sebel lah kalo bayar dapetnya ga enak dikomentarin orang pula hahaha

  3. What’s wrong with chicken thigh? Just asking not being fussy tho😝

    • Since I was a kid I dislike the taste of the dark chicken meat (anything that is off the bone) πŸ™‚

  4. heeeuuuu yg chicken schnitzel tuh sedih banget :((((
    aku malah agak rempong soal makanan… ngga makan sayur, ngga makan pedes, ngga makan babi dan bebek… hahahaha tapi bener, kalo diundang orang dan dimasakin yaudah adanya apa dimakan bahkan semisal akhirnya bisa makannya nasi sama telur balado (lalu diam2 nongkrong di toilet pas pulangnya) 😝😝

    • Males banget yaaa. Nanti malem aku masak schnitzel krn mau balas dendamnya si schnitzel gak karuan hahahaha

    • Aku dulu jg sama gak makan babi ga makan bebek. Skrg makan. Kl sayur tergantung dimasakinnya apa hahahaha d indo kan banyak tuh yg benyek sayurnya trs ntar sop dicampur sosis nah aku gak makan

  5. Puji said:

    Apaahhh kimchi dan gado-gado 😱
    Berhak ko kita pilih apa yang kita mau makan, aku ga terlalu doyan seledri kalo di bakso. I don’t care, aku tetep pesen bakso tanpa seledri supaya aku bisa habisin kuahnya dengan nikmat.

    • Aku dulu jg Ji sll pesen kuah polos. Skrg apa aja dimakan.
      Iyaaaa nyebelin banget ya insulting banget tuh si kimchi gado gado

  6. Arman said:

    hahaha iya ya kudu fussy kalo udah bayar tapi yang kelaur gak sesuai ya…
    kalo yang gak bayar ya baru makan apa adanya… πŸ˜€

    • Iya betulll mosok udh bayar, masih nelen makanan gak enak dgn bahagia ya hahahaha

  7. Ditaa said:

    Aku paling cerewet kalo pesen nasi goreng, trus kerupuknya ditaro di atas nasi yang mengepul kemudian melempem *terus ngacak-ngacak warung*

    • Aku jg gak doyn tuh melempem gt Dit. Aku gak demen jg kebanyakan saos. Biasa beli burger ma abang2 gt mang enak tp sausnya anjrit ud kaya Putri Mandi aja tuh burger hahahaha

  8. Soal makanan disini, gua masih belum terlalu banyak komplain, though kita berdua lebih sering masak drpd makan keluar. Cuma yah kadang memang Iyan lebih banyak gak sukanya drpd sukanya, haha.. gua ngalah deh.. Tapi gua setuju kalau pesanan gak sesuai.. yang komplen biasanya Iyan, gua ngikut aja lagi lagi haha..

    • hauahauahau… gw merasa cheated kl makan d luar, ud bayar, gak karuan. mending makan d rumah kann

      • Hahaha.. kepuasan tersendiri ya Mar kalau masak..

  9. Pypy said:

    Iyalah, harus bawel, orang kita bayar kok.. Ya harus sesuai lah sama keinginan, apalagi dah mahal gitu makanannya kan.. Eh fussy teh bisa diartiin bawel kan? πŸ˜€

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: